Kembali


Salam..cuti raya dah habis..masa untuk kembali ke sekolah..semalam aku dan adikku menaiki bas dari Bentong ke Kuala Lumpur..Rupa-rupanya tambang bas yang ni pun ada surcaj 30 % tu..hehe..Nasib baik ada duit raya untuk bayar tiket..adik aku terpaksa berdiri sepanjang perjalanan tersebut kerana tiada kekosongan tempat duduk..lelaki kan..hehe..kira-kira 45 minit perjalanan kami tiba ke Pekeliling berdekatan star-lrt Titiwangsa.Kemudian kami menaiki star-lrt ke stesen masjid jame'..jenjalan sungguh..maklumlah baru dapat duit raya dari along..hehe..jangan jeles..bila la aku pulak nak bagi duit raya kat adik-adik..Insyaallah giliran aku untuk mengembirakan adik-adik pasti tiba..

Sementara menuggu bas aku yang akan menuju ke Penang..aku follow la adik aku membeli-belah..penat sungguh..sedar-sedar dah pukul 12.30 tengahari..bas aku pukul 1.00 ..adus..terpaksa la aku bergegas kelam kabut mencari stesen lrt terdekat untuk ke stesen Pasar Seni..kali ni bas menunggu di bangunan KTM lama berdekatan mahkamah syariah..kali pertama aku naik dari situ..jadi tercari-cari la mana bas parking..mujur sempat naik bas padahal aku dah terlewat..
Tiket ke Penang ni kawan aku tolong belikan..Cuba tengok surcaj dikenakan sampai RM8.00.Buat masa ini sebagai seorang pelajar yang masih ditanggung ibu dan bapa ,tidaklah begitu terbeban dengan kenaikan tersebut.Apa-apa pun kita lihat apa yang akan berlaku pada masa akan datang.Kali ini kerajaan tetapkan.Sebelum ini aku pernah dicaj sampai RM33.oo untuk perjalanan Butterworth ke Puduraya.Situasi terdesak apa lagi bayar je tiket terus naik bas..Alhamdulillah sampai ke destinasi walaupun terpaksa bayar lebih.Ok aku ada lagi 27 hari sebelum peperiksaan akhir semester yang ke lima ni..Berusaha!..

Tiada ulasan:

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...