Sembang bersama Kak Teh

(10 Nov 08 : 6.33pm) .Nombor celcom yang baru dibuka setelah sekian lama.Maaf Kak Teh.De ada beritahu awak akan hadapi SPM.Sebulan yang lalu aku ada hantar kad good luck ke alamat asrama Kak Teh di SMK Bentong.

Inbox :
Salam ,kak minta maaf untuk segala yang menyakitkan hati..doakan orang ya..peperiksaan bermula esok hingga 27 November..

(13 Nov 08 : 5.55pm).Petang tadi selepas Asar aku telefon adikku Ain bertanyakan keputusan UPSR.Ain tanya bila aku hendak pulang ke rumah.Dia rindu katanya.Haha.Aku gelak, walhal touching aku dibuatnya.Sedap umi masak Nasi Kerabu waktu makan tengahari katanya.

(13 Nov 08 : 11.49pm).Nombor maxis aku.Menyusahkan buat begini.

Sent Item :
Kak Teh ,subjek apa lagi tinggal?Ain dapat 4A 1B.Bahasa Inggeris B.
Inbox :
Orang sudah maklum ,orang telefon rumah tengahari tadi.Selasa depan Add math ,rabu Pendidikan Agama Islam ,Khamis Kimia ,Minggu ketiga Bio ,Fizik dan EST.

Sent Item :
Lawak pula rasanya ,tadi kakak telefon rumah ,Ain kata dia nangis sebentar dalam hati.

Inbox :
Ya ,masa orang telefon suara dia seperti kesedihan..kakak sedang minggu peperiksaan bukan?

Sent Item :
Sudah berakhir tiga hari lepas ,sekarang fokus pada projek di makmal dan bercadang untuk mengambil kurus bagi mendapatkan lesen kereta dan motosikal.

Inbox :
Wah ambil lesen ,tak mahal ke ,banyak pula duit kak.

Sent Item :
Haha ,berjimat cermat amalan mulia ,bagaimana BM dengan Sejarah ,ok tak?

Inbox :
Erm ,ya la..ntah la ,boleh kot ...nanti kalau kakak chat dengan Abang De kirim salam kat dia ya..along sekali..

Sent Item :
Baru YM dengan De ,along minggu lepas,De sibuk jual t-shirt sekarang kat internet ,ok la good luck.

Inbox :
Jual baju..?Menarik tu..ok..selamat malam..Salam..:)


Aku tak telefon Kak Teh sebab tidak mahu mengganggu dia belajar...wah..sebenarnya aku tak tahu apa yang perlu aku beritahu kepada dia..hehe..Kak Teh lebih rapat dengan Abang De dia berbanding aku...Selalu gaduh dengan Kak Teh ni masa kecil ,tetapi dengan De member kamcing.Sok sek sok sek dua orang tu.Apa-apa pun aku sayang semua adik-adik aku.Hahahahahaha~

P/S ~ Aku telah mengubah bahasa SMS kepada ayat yang lebih tersusun.Jika diikutkan aku sendiri tidak pernah mengerti Kak Teh akan menggantikan huruf G dengan nombor 9 dalam bahasa SMSnya.Sungguh ku tidak mengerti.Pernah sekali ditegur tak menjadi.

http://mulabelajarhentimimpi.blogspot.com/
Desasiswa Indah Kembara

Tiada ulasan:

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...