Gelodak hari ini

Blogger yang pemalu.

Bijak bercakap dan mahir menulis
bijak bercakap tetapi tidak mahir menulis
mahir menulis tetapi tidak bijak bercakap
Oh kita sungguh berbeza.

Jalan dakwah yang aku pilih.

Khilaf-manusia melakukan kesilapan
Tidak terkecuali aku
Jangan diajak aku ke panggung wayang
berpeleseran
berbuat selain disuruh agama.

Izinkan aku menimba ilmu
Aku rindu zaman aku di madrasah
kelas tajwid
bacaan asmaul-husna di hadapan blok asrama
Abi Anhari ,Ummu Maryam
zaman ana anti
Kau pasti tak pernah tahu
Aku khilaf.

Along sayang
Usah dikenang zaman silam kita.

Ampunkan dosa-dosa kami Ya Allah
Kami khilaf
melakukan kesilapan
Kembalilah
Hanya jalan yang Allah redhai itu yang terbaik
Insyaallah.

Nur Syahidah
11.54 malam 1032-A Rumah Guru SK Karak.
http://mulabelajarhentimimipi.blogspot.com/

5 ulasan:

Lem berkata...

penulisan blog menarik...
teruskan menulis...

Ibnurashidi berkata...

Salam buat kamu...

Teruskan menulis ya syahidah..selamat bercuti!

e-leeyana berkata...

semoga kamu tetap dengan diri kamu sendiri..

ainunl.muaiyanah berkata...

syida : kamu mahu puisi mengenai palestin yang ditulis oleh penulis lain ke?

kamu mahu baca di mana-mana majlis ke?

Syahidah berkata...

@e-leeyana

Ya..semoga ada kekuatan..

@Ainunl

hehe..nak baca yang kamu buat sendiri..huhu

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...