Along itu abang

Assalamualaikum ,

Saya sedar cerita tentang diri saya dalam blog ini sangat sedikit.Tidak seperti dulu ketika saya punya laman blog di Frienster.Semua cerita tentang diri ,kawan dan keluarga.Kali ini saya cuma mahu beritahu along saya akan ke Pakistan selama sebulan.Tiap kali teringat tentang pengorbanan along terhadap saya sepuluh adik-beradik mudah sahaja air mata ini mengalir.Menangis sungguh-sungguh.Saya agak emosi jika berbicara soal keluarga.Apa yang saya tahu saya sayang along.Hari Raya Aidilfitri yang sudah pun along tidak pulang ke tanah air.Entah bila along akan dapat cuti.Tugas along sebagai tentera laut memang tak mudah.Along selalu beritahu along tak mahu adik-adiknya menyertai tentera laut.Biar along seorang yang lalui.Along mahu begitu.

Buat teman rapatku yang bersama-sama menjalankan projek tahun akhir ,tidak banyak yang dapat saya beritahu melainkan tidak kira bagaimanapun alongmu itu ,saya harap masih ada rasa sayang pada dia.Along itu abang.Abang itu tetap darah daging kita sendiri.Saya tahu dirimu kecewa ,tetapi dia tetap alongmu.Semoga dirimu punya kekuatan menyelesaikan masalahmu dengan seorang along.Saya ulang along itu abang.Selain ayah dan ibu kau hanya punya seorang abang seperti saya cuma beza dirimu tak punya adik.Dirimu hanya berdua.Dirimu dan abangmu.Tiada orang lain yang dapat menjernihkan keadaan melainkan dirimu sendiri.Saya kira dirimu dan abangmu perlukan masa untuk berbaik semula.Kalian kurang komunikasi saya kira tiap kali dirimu menceritakan tentangnya.Jika kata-kata ini menambah luka saya mohon maaf kerana saya begitu kecewa jika dirimu tak menyayangi abangmu sendiri.Along itu abangmu kawan.Setuju?

Desasiswa Indah Kembara
http://mulabelajarhentimimpi.blogspot.com/

7 ulasan:

e-leeyana berkata...

ohh...saya juga sangat sensitif jika berbicara mengenai keluarga..entri kamu ini mengusik jiwa saya dik..

Haf berkata...

aku xlaa emo sgt kalo bukak cerita psl family tp aku tensen laa,ble laa aku nk ade mase utk pulang ke rumah.mak da tny2 ble aku nk blek tp aku xtau nnk bg jwpn.bukak planner,xde lgsg mase utk balik umah.hahah,citer sal mak lak...

hmmm,aku pon syg abg aku.sgp buat ape saje utk aku.cita2 aku nk kawen sama hari ngn abg aku,wee~~~

ainunL muaiyanah berkata...

lama tak dengar cerita abang kau.
kali terakhir aku dengar kau kata dia di uia kan?

drrazi berkata...

abang itu saudara darah daging, sayangilah keluarga anda sebaiknya...=)

syahidah berkata...

@Haf

Mak aku pun sama dah tanya bila aku ada masa nak balik rumah..huhu..mestilah kita agak sibuk kan semester ni..aduh..aku pun tak tahu nak beri alasan apa..sebab baru balik cuti raya cina..

Haha..kau nak kahwin sama hari dengan abang?..aku tak dapatlah..abang dulu..hehe..

syahidah berkata...

@Ainunl

heh..cerita abang aku?..panjang ceritanya..tak sempat nak tulis di sini..tak cukup ruang nanti..

@E-leeyana

Kak..hehe..biasalah kita kan perempuan..

syahidah berkata...

@Dr Radzi

sayangilah keluarga anda..betul..betul..betul

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...