Meneladani wanita muslim melalui buku

Assalamualaikum.
Saya tinggalkan kalian dengan cerita ini.Semoga ada manfaatnya.

Maryam : An exemplary muslim woman-Contoh tauladan wanita muslim.

Kehidupan Maryam

Merujuk sumber sejarah ,Allah memuliakan Maryam yang hidup kira-kira dua ribu tahun yang lalu dengan kelahiran Nabi Isa (a.s.).Maryam wanita pilihan di bumi dan kehidupan selepasnya .Dilahirkan di Rom-tinggal di Palestin baginda berbangsa Yahudi dan tinggal dalam komuniti Yahudi.

Di Rom Maryam dipuja oleh masyarakat di sana.
"Wahai Bani Israel! Ingatlah nikmat-Ku yang telah aku berikan kepadamu ,dan Aku telah melebihkan kamu daripada semua umat yang lain di alam ini (pada masa itu)." Al-Baqarah : 47.
*Dikatakan perjanjian yang dimaksudkan ialah mereka beriman kepada Allah dan rasul-rasulNya.

Yahudi itu ,telah mengubah agama Allah ,mengikut kepercayaan yang salah ,derhaka dengan perintah Allah dan tidak lagi mensyukuri nikmat yang mereka perolehi.Bahkan sesetengah daripada mereka telah membunuh utusan yang dihantar kepada mereka ,kerana orang Yahudi tidak mahu mematuhi perintah yang disampaikan oleh para utusan Allah.

"Sesungguhnya kami telah mengambil perjanjian dan Bani Israel dan telah Kami utus kepada mereka rasul-rasul.Tetapi setiap rasul datang kepada mereka dengan membawa apa yang tidak sesuai dengan keinginan mereka ,(maka) sebahagian (dari rasul itu) mereka dustakan dan sebahagian yang lain mereka bunuh." Al-Mai'dah : 70.

Baca seterusnya...

Kenapa dalam Islam perempuan memakai tudung?Kenapa ada lelaki Islam yang menyimpan janggut?

Jawapan balas buat orang bukan Islam yang bertanya.
Tiada satu pun gambar Maryam dalam gereja yang tidak bertudung.Tiada satu pun gambar paderi-paderi dalam gereja yang tidak berjanggut.Kita sayang Nabi Isa a.s. ,kita sayang Maryam ,kita sayang Nabi Musa a.s. seperti kita sayang Nabi Muhammad s.a.w.Nabi Musa a.s. tidak pernah berkata saya beragama Yahudi.Begitu juga Nabi Isa a.s. tidak pernah berkata saya beragama Kristian.Sebaliknya Nabi Muhammad s.a.w. mengatakan saya Islam dan melengkapkan ajaran yang dibawa oleh nabi-nabi terdahulu.Rugilah mereka menyebut Nabi Muhammad s.a.w. membawa ajaran baru sedangkan mereka sendiri sebenarnya yang tidak mengikut ajaran Nabi Musa a.s. dan Nabi Isa a.s.

Nota kaki : Usah mengeluh kerana bahasa ,tapi bacalah dengan mata hati bukan kerana terpaksa.Tidak dapat saya terjemahkan kesemuanya.Maaf.Yahudi dan zionis adalah berbeza.Zionis tiada kaitan dengan agama.Dikatakan golongan zionis ini berkaitan dengan ideologi.Sebarang kesilapan harap ditegur ya.Wallahua'lam.

~13 Februari ini saya ada ujian Kimia Fizik dan Kimia Organik.Doakan saya.Baca buku Syahidah! Lariiiiiiiiiiiiiiii.Hehe.

Desasiswa Indah Kembara
http://mulabelajarhentimimpi.blogspot.com/

5 ulasan:

Bapak berkata...

Good luck Syahidah!

bazLa' berkata...

all the best for your tests... hmm, ada jugak orang yahudi yang konfius dengan agama yahudi; 'dia sangsi gak yahudi ni agama atau bangsa?' dan akhirnya dia pun dapat hidayah Allah http://www.islamreligion.com/articles/1467/

salaam =)

Srikandi berkata...

maryam.. wanita yang sangat mulia. dijanjikan syurga. seorang yang sangat tabah... redha pada kata-kata Tuhannya.

goodluck untuk esok ukhti.. cayok2.. ;)

e-leeyana berkata...

owh...memang perlu diteladani..
erkk...lari?????? hahahaha...jangan lari, nanti jatuh kan susah...

semoga sukses ya

BalQis berkata...

Good luck Syahidah!!!

Kimia ek? Saya memang menyerah kalah lah, hehe...

Semoga berjaya, ya!

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...