Penentang jadi pembela


Salam buat pembaca yang baik hati dan moga dimurahkan rezeki. Kali ini saya nak bercerita tentang novel ini pula. Novel ini boleh beli di sini.

"Syida, mana buku Ikramah hari tu? Nak pinjam"

Hmmm, novel ni jalan ceritanya menarik. Kali pertama baca tajuk novel serius saya tak kenal ada tokoh namanya Ikramah. Jarang sekali kita didedahkan dengan cerita tentang Ikramah. Lebih-lebih lagi rupa-rupanya anak Abu Jahal. Siapa sangka anak Abu Jahal menjadi pembela Rasululllah setelah masuk Islam dan syahid dalam Perang Yarmuk.

Jarang sungguh ada penulis seperti Abdul Latip Talib ni. Menulis tentang pahlawan Islam dalam bentuk yang sangat menarik. Anda tak percaya. Jenguk di sini. Kak Chik ada letak senarai karya Abdul Latip Talib yang lain di terataknya di sini.

Novel Abu Ubaidah si Penakluk Parsi saya hadiahkan buat sahabat saya Noor Hidaya Mat Yusa pada hari lahirnya Januari yang lalu. Novel Ikramah untuk saya. Hehe. Selamat menemui sejarah Islam melalui novel!

Desasiswa Indah Kembara
http://mulabelajarhentimimpi.blogspot.com/

2 ulasan:

BalQis berkata...

Kenapalah kamu selalu membuat saya cemburu? Apalah salah saya? Tidak apa, nanti saya pulang ke Malaysia, saya beli buku banyak-banyak, saya post selalu dalam blog saya, baru kamu tahu! Huh!

Gurau aja =p

Syahidah berkata...

@Kak BAlqis

hehe..kalau betul pun tak salah..Kak Balqis kan pandai pilih buku yang bagus untuk dibaca..post lah banyak-banyak..tahu juga saya apa senarai bahan bacaan untuk akan datang..maaf tidak ke lamanmu..

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...