Dengar-dengarkan







Sekali sekala layannnnnnnnnnn! Sebenarnya betulkah lagu ni melalaikan. Hmmm. Pandai-pandailah. Kalau dengar lagu nasyid sekalipun leka sampai lewat solat kan tak kena tempatnya tuh. Aishhh. Tak tahulah nak kata apa. "Lu pikirlah sediri!" kata beliau. Heh layan lagu rentak laju-laju eh? Seronok ya? Saya tertanya juga apa agaknya budak-budak remaja ni fikir. Jumpa lagi. Wassalam.

http://mulabelajarhentimimpi.blogspot.com/

5 ulasan:

nahmy berkata...

tengok bola, tengok filem hindi, memotong rumput, buat kuih...pun boleh melalaikan bukan setakat dengar nasyid je.. pandai-pandailah diri menanganinya. yg nak dicari ialah kita beribadah sampai lalai nak berhenti...itu yg susahnya.

nahmy berkata...

lupa satu lagi...lagunya ok, tapi saya suka dgn sweater penyanyi tuh..

Hj Tok Muda berkata...

Pergh....Jom Solat cucuku sekalian...dah magrib nih!!!

Rantong berkata...

Sekadar nasihat & peringatan sesama muslim.

Berhat-hatilah bilamana menulis blog. Tulis dengan ilmu & iman.

"Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan daripada sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian daripada sangkaan itu berdosa, dan janganlah kamu mengintip, mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah sesetengah kamu mengumpat sesetengahnya yang lain. Apakah seseorang daripada kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (jika demikian keadaan mengumpat) Maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan tersebut) dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Penerima taubat lagi Maha Mengasihani. " (Al Hujurat ayat 12)

View Profile: Rantong™

Syahidah berkata...

@nahmy

betul, betul, betul

aduh pakaian pula yang dikomen..apa-apalah

@haji tok muda

huhu...yer

@Rantong

terima kasih kerana mengingatkan

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...