Saya dan hari ini

Salam, hari ni kuliah hanya ada satu itu pun jam 1 tengahari tadi. Kuliah pukul 8 pagi batal. Dr Z ganti kelas waktu makan tengahari, katanya mahu habiskan silibus sebelum bulan puasa atau pun raya. Hari pertama kuliah pun dah diberitahu waktu-waktu pertukaran. Jadinya tak semena-mena semester ni saya jadi pelajar Pusat Pengajian Sains Matematik. Huhu. Setiap hari ada kuliah statistik.

Pukul 5 petang ada kelas catan. Haha satu lagi perkara yang tidak berkaitan dengan pelajar kimia. Ya lah subjek seni tu!
Apa pun pensyarah catan En Khairul memang sempoi. Katanya, "Saya bukan mahu suruh kamu jadi pelukis, minggu depan saya mahu setiap kumpulan bentang cara-cara nak mewarna". Aduhai ada presentation lagi minggu depan. Hari ini baru membentangkan tajuk Abstract expressionist. Terus-terang tak tahu apa pun tentang tajuk ni pada mulanya. Apa lagi bantuan En Goggle lah yang menyelesaikan masalah saya. Saya mana ada bakat melukis, mewarna ni. Ayo!

Maka berkenalanlah saya dengan Jackson Pollock, Yusof Ghani. Serius tak faham lukisan Jackson tapi saya suka lukisan Yusof Ghani. Semester ni kalau dilihat pada jadual sama seperti Tahun 1 dulu. Isnin hingga Jumaat penuh. Sabar Syahidah dah nak habis ni. Berusaha!

Jam 9.30 malam lebih kurang teman Syikin pergi rumah kayak (nama yang kami panggil untuk bangunan ni, di hadapannya ada tasik yang penuh biawak, Tasik Harapan). Tempat persatuan saya bermesyuarat dan membincangkan aktiviti. Kelab Rekreasi Unisains USM. Jumpa mereka semua. Barisan majlis tertinggi dan gelaran senator untuk yang tidak lagi memegang jawatan seperti saya. Hoho rindu betul dengan kayak, hutan, laut, sungai dan mereka semua. Dah hampir setahun "pencen" dengan aktiviti outdoor.

Lama betul saya tidak jumpa mereka semua. Kiranya tadi ala-ala reunion. Haha. Lawak sungguh. Buat persiapan untuk pembukaan booth pendaftaran ahli baru untuk sidang 2009/2010. 31 Julai ni ada aktiviti interaksi kelab di Sedim. Hmm nampaknya saya tak boleh pergi ada majlis makan malam di Hotel vistana, kelas IPSI tu. Berbaju kurung cukuplah kan. Kita bersederhana.
Memang seronok betul cerita diari kosong begini ya. Adoih saya tak pasti bila ada masa untuk menulis. Kalau saya kata mahu berhenti pun sah-sah lah esok tu saya dah menulis semula. Jadi ini entri ringan-ringan sahaja. Hanya sekadar menulis. Tak perlu berfikir kenapa saya mahu tulis tentang ini.

Apa faedah yang pembaca boleh dapat dengan apa yang saya tulis. Adakah ia memberi impak positif atau pun negatif. Saya suka kalau ada yang kritik entri saya. Sebab nanti saya dapat belajar. Barulah saya faham kenapa tuan blog yang popular tidak gemar komen yang sekadar berbentuk pujian. Huhu. Oh ya saya ada satu lagi masalah. Bila saya komen blog orang. Selepas dah publish komen tu. Kemudian tuan blog tu balas komen saya, rupa-rupanya apa yang saya komen agak lari dengan topik perbincangan entri. Jadi, bila baca semula saya pula yang pening.

P/S - Cik Hafrina Hamdi, kalau kau baca entri ni. Aku mahu beritahu kita sama sahaja. Sebab tu aku masih di USM. Jangan salah sangka pula ya. Lambat pun lambatlah. Nanti dah kerja kita cerita tentang tempat kerja pula ok. Untuk Cik Azian Che Puzi, aku tahu kau sudah di Malaysia, tapi seperti biasa aku tak tahu bila aku boleh jenguk kau di Pekan. Untuk Cik Alawiyah aku minta maaf tak dapat datang kenduri tu.

http://mulabelajarhentimimpi.blogspot.com/

4 ulasan:

julie@julianamnoor berkata...

aik baru ambik ke?

ainunl.muaiyanah berkata...

apasal nama aku tak ada. ini cukup mengguris rasa. sob~

PeNaRi LaUt berkata...

berusahalah...demi bangsa agama, dan negara....jadikan kamu seorang yang membanggakan kamu,abi,umi,adik2 dan along kamu...huhu...
aku juga bangga...dapat komen entry inh

Syahidah berkata...

@Julie

rasanya?

@Ainunl

hoho, ok la. Tahniah sebab sudah boleh bergraduasi buat cik Ainunl Muaiyanah....huhu

@Penari laut

Ok bro! I'll do my SUPER BEST!

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...