Ayat-ayat

Sahabat aku beritahu, ayat aku ayat buku walau dalam muka buku (Facebook). Entahlah, jujur aku tidaklah begitu skema seperti yang digambarkan. Aku bahagia menulis dengan ayat-ayat sebegitu. Rasa lebih molek dibaca. Baca : aku bukanlah anti bahasa pasar atau bahasa campur atau sewaktu dengannya. Cuma telah menjadi tabiat. Aku menggunakan YM pun kadang-kadang dah terlupa tak perlulah Syahidah oii nak taip satu-satu patah perkataan. Aduhai!

Kemudian, aku agak suka bereksperimen. Sekadar suka-suka. Heeee. Kemudian, ada masalah. Url asal blog ini ialah http://mulabelajarhentimimpi.blogspot.com/ kemudian aku tukar kepada http://syahidahmahassan.via.my/ kemudian yang sekarang http://syahidahmahassan.blogspot.com/. Haha. Tak matang langsung! Heh! Main-main. Tapi bila lama tak lihat blog ni rasa tak sedap hati. Sekarang jam 2.33 pagi, aku tak boleh tidur. Aku rasa blog ni lama-lama jadi blog peribadi sungguh. Tak ada idea untuk menulis perkara berat.

Oh ya, beberapa hari lepas aku nekad menegur sahabat blogger yang menggunakan singkatan dalam blog mereka. Alhamdulillah, mereka boleh terima. Heeee. Gembira aku dibuatnya. Bukan apa aku lihat kandungan blog sahabat aku ni sangat bagus dari segi inti pati terutamanya berkaitan menyampaikan kebenaran. Jadi, aku mahu enjin carian juga mampu mencari maklumat-maklumat tersebut. Sebenarnya ramai lagi yang masih menggunakan singkatan dalam blog. Tapi, aku jadi tabiat pula, bila menaip di muka buku (Facebook), tak sampai hati nak taip singkatan terlalu banyak. Haha. Skema seyh!

Bila aku nak balik Pahang ni, aduhai, esok budak-budak kimia ni mahu buat makan-makan. Majlis perpisahan. Huhu. Insyaallah ahad atau isnin aku akan pulang. Homesick seyh! Apa banyak seyh da. Bila nak serius dalam kehidupan ni. Sedihlah pula hendak meninggalkan USM. Huuuuuuuu.

http://syahidahmahassan.blogspot.com/

3 ulasan:

Hapi berkata...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

FaridRashidi.Com berkata...

Banyak betul dia punya seyh. Bahasa johorkan?

Syahidah Mahassan berkata...

@Hapi

Thanks for coming!

@Farid Rashidi

Oh saya pun tak tahu Ustaz.

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...