Dari bilik berita

Sastera
Aku cadang nak cari novel Interlok. Hehe, pedulilah orang politik cakap apa, lagi aku teringin nak baca karya tu ada la. Layan. Perempuan Politikus rasa macam ada nampak kat kedai buku kat sini. Tapi waktu tu kenapalah aku tak beli.

Politik
Nama aku dah boleh mengundi untuk pilihan raya akan datang. Umi cadangkan aku tukar tempat mengundi ke Sg Koyan. Di Karak dari dulu dua-dua bukan orang Melayu, bukan orang Islam, tak mahulah. Aku tahu apa nak buat tentang ni. =P

Subsidi
Muak dengan perbandingan harga minyak Malaysia dengan Singapura dan Thailand. Kewajaran patut diberi terhadap perbandingan dengan miyak dari Baharin, Qatar, Kuwait, Libya, Arab Saudi, Iran, Nigeria, Turkmenistan. Ah, buat aku teringin nak ke Venezuela, 16 sen seliter.

Sejarah
Harap ramai lebih suka belajar subjek ni. Puas aku fikir kenapa aku tak suka belajar Sejarah waktu sekolah. SPM pun cukup cukup makan. Tiada maknanya nak dapt A1. Teringat kerja cuti sekolah kajian Wali Songo yang aku buat waktu tu.

Sukan
Tiba-tiba ambil tahu tentang bola. =P. Dapat rumah sebiji. Bagus. Bagus. Jangan lupa daratan sudah. Tapi kenapa dengan badminton eh.

Pendidikan
Pening tengok budak sekolah jadi mangsa. ?/{)%#@$~* Apa salah budak-budak ni kena terima dasar-dasar tak menentu orang dewasa.

Pulau Pinang tempat belajar,
Pergi sana naik feri,
Kalau betul mahu belajar,
Mesti ada cita-cita dalam hati.


Layan lagu Resah.

Syahidah.
Kg Tok Muda.

4 ulasan:

Bapak berkata...

nak cari Interlok, cari versi asal. versi pelajar biasanya dah nipis pasal dah diedit...

syahidah berkata...

ooo, terima kasih atas infonya Ayah khalis...dan Ilhan.

marmalade berkata...

baca novel interlok itu :)
saya ada buat ulasan di blog. rajin2lah singgah ok?

syahidah berkata...

Baik!

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...