Cabaran


since a few months melangut jeh kat rumah, aku membuat keputusan untuk ke penang minggu ni, apa nak jadi jadilah, kang silap hari bulan aku jadi wakil pemberontakan jiwa plak nanti, baik aku keluar, jalan jauh skit, cabar diri sendiri, jangan pandai baca buku, jangan pandai cakap je, tapi x pandai buat, nak layan budak-budak lagi, aduhai memang kalahlah, what a shame~~har har, but that school banyak mendewasakan aku jugak la, memang zaman kampus zaman paling relax~tak macam zaman kerja~

huh, best ni, macam kat word nak taip, har har, nanti aku delete la, kekacauan jiwa y melanda, bagaikan berputar-putar bintang berkelipan [aku da start mengarut memadangkan aku sakit jiwa, lalalalla]~

jiwa yang lara bakal mengundang parah yang berterusan, tak dapat nak teruskan kisah Sang Semut yang terbengkalai baru satu page, perlukah aku lebih menseriuskan diri, tetapi ilham hanya datang tak menentu, lain-lain waktu hanya omongan kosong yang mampu dicatatkan oleh tukang catat underground seperti aku, tak mengharap ada yang sudi bertandang, mahukan orang diberi faham, hidup kat dunia ni memang tak tenteram, kalau kita masih nak cari wang, tanpa mengenal halal dan haram, rezeki bukan di tangan manusia tetapi Tuhan jua yang Maha Pemberi,

ok, typing is good, since ia membetulkan tahap kerisauan melampau yang aku alami sekiranya suka memikirkan yang bukan-bukan,

ah, jiwa kembali kacau, orang kata perempuan itu melecehkan, aduhai beruntunglah perempuan mempunyai multiple emosi~ har har~the complicated person the only one in this world~what a powerful~tapi memandangkan usia pun dah menjengah lagi 6 tahun nak 30 ni, memang buat terfikir-fikir juga akan masa depan, tapi masa depan tanpa dokongan Iman dan Islam serta persekitaran yang terus menekan belum tentu dapat mematangkan diri seseorang, maka berusahalah selagi boleh~

aku dah letih~

21/o2/11
Ktokmuda....

Tiada ulasan:

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...