Erti tanggungjawab

Semalam, di kenduri Ain, aku jumpa kawan-kawan sekolah sewaktu di SMK Seri Bentong. Termasuklah Didie yang sedang mengandung. Laila, Eja, Apa, Aishah, Mimah, Mdect, Ana, Erni, Emma dan Biah. Hmmm, aku percaya dengan suatu perkara, perkahwinan bukan soal cinta semata-mata, itulah intipati yang anda akan jumpa apa bila membaca ATN dan BSKS. Berkenaan tanggungjawab, positifkan suasana sebentar, ketepikan soal masalah yang mewujudkan perpecahan institusi perkahwinan. Keutamaan rasa ingin bertanggungjawab. Boleh jadi itu kekurangan dan ketidaksediaan kita. Wah, mula-mula berdua, kemudian ada anak, dan, dan lagi. Bersediakah untuk bertanggungjawab?

"Eh, kau bukan bujang lagikan Syahidah, nak cakap pasal ni pula kan. "

"Hehe, aku cuma beritahu dapatan ilmu dari pelbagai sumber. Tak salah kan, kan"

Buku ni aku baca tahun lepas, ada di perpustakaan sekolah Farabi, hehe, baca percuma, tak perlu keluar duit ya tak. Tentang Cinta, oleh Ustaz Pahrol Mohd Juoi. Baca tulisan beliau dalam majalah Anis pun ok juga.

Dibeli sewaktu di USM lagi

Baca buku tajuk sahaja cintan cintan, tetapi persoalan pertama yang cuba dirungkai dalam buku yang aku minati tentulah manfaat yang boleh aku perolehi. Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck, karya Hamka. Ceh, jiwang sedikit kali ni, mood pergi kenduri kawan-kawan. Hujung bulan lepas Hidayah di Perak, bulan enam tahun lepas Kak Wan di Kelantan. Jeng, jeng, oh ya, bulan September nanti majlis Kak Ada di Klang mungkin sama tarikh dengan kenduri Sani dan Put. Aduyai, macam mana ni? Klang mesti pergi, sebab awal-awal lagi dah janji dengan Kak Ada. Sani dan Put pula kru-mates, wajib juga. Adeh~

Lap, lap, lap [love, love, love], muahahahaha~

Tiada ulasan:

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...