Pernyataan hasrat

Aku suka gambar ni, dari persimpangan ke puncak, tapi aku dah lupalah aku fikir apa waktu tu. Back days, around April 2007. Adalah tu sikit sikit pernyataan hasrat~

Alhamdulillah, alhamdulillah, gaji pertama dah masuk, hehe. Bila semak semula pernyataan hasrat, nampaknya ada juga perkara yang perlu ditangguh terlebih dahulu. Hmm, tak apa, tak apa, positif, positif. Apa yang penting mesti simpan Tabung Haji beberapa peratus. Bercadang juga nak buka akaun ASB. Tak buat-buat juga lagi.

Tadi Kak Teh telefon dari Sabah, kalendar akademik UMS dah berubah. Semester baru bermula bulan September, jadinya cuti akan jadi semakin panjang. Wah, Kak Teh bercadang nak ambil lesen kereta. Hmmm, bolehlah aku top-up sikit sikit. Tu pun memang termasuk dalam pernyataan hasrat aku. Banyak ni sebenarnya. Layan~

Tarikh pernyataan hasrat yang diperbaharui ialah 13 Mac 2011. Aku bahagi tiga pernyataan tu. (1)Jangka panjang dan (2)jangka pendek yang ditulis dengan selesa. Ada 12 dalam senarai utama. Dipecah-pecahkan lagi banyak lah. (3)Pernyataan hasrat untuk diri sendiri yang agak sukar untuk dicatat. Haha~Semua sekali ambil lebih kurang dua muka surat buku latihan sekolah. Macam-macamlah. Untuk masa depan. Keh, keh, jadi tak jadi belakang kira. Matlamat mesti ditulis ya tak. Hidup mesti berani gagal.

Waktu waktu tengah down, tengok balik pernyataan hasrat tu, fuhhh, terus semangat. Pernyataan hasrat akan sentiasa aku update untuk rekod sendiri. Sekiranya perlukan sebarang perubahan mengikut keadaan semasa. Aku tulis dalam diari tertutuplah, bukan diari terbuka macam blog ni~

Esok ke Raub lagi~wassalam~kerja da~

Tiada ulasan:

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...