Rezeki

25 Februari yang lepas, sewaktu dalam perjalanan ke Kuala Lumpur, aku mendapat panggilan dari pejabat. Namun, disebabkan telah membeli tiket, aku teruskan sahaja perjalanan ke Pulau Pinang. Asalnya mahu menghadiri temu duga, bertukar menjadi program tidak dirancang, tiba di USM PP jam 5 pagi, menumpang di blok Kak Wani.

Jam 10 pagi, 26 Feb, Dila mengajaka aku menyertai Training of Trainer, layan, antara yang masih aku ingat ialah apabila koordinator membicarakan soal siapa kita, sebagai makhluk, kefahaman asas yang sering kita pandang enteng ialah berbezanya kita dengan Pencipta ini ialah soal had dan sempadan, ketinggian kita, berat badan kita, had umur kita, semuanya ada sempadan. Lihat muka bumi juga makhluk, tak semena-mena Jepun ada tsunami, Mobarak dijatuhkan, Gaddafi menunggu masa, begitulah aturan, sebagai makhluk, tiada istilah kekal. Tidak dapat memandang semuanya dengan hikmah, memang salah sendiri. 5 petang, aku, Kak Wani, Abel, Kak Suna, dan Dila sempat berjaulah ke Taman Belia PP, alhamdulillah semuanya baik, malam tu pula kami melawat Nazurah yang mengalami kecederaan di kaki, sehingga sekarang, segalanya beransur pulih.

Esoknya, 27 Feb, sempat ke SD dan Masjid Bertam, bersama-sama mengikuti kelas pengajian di sana, petangnya pulang semula ke USM, menjenguk She dan Kak Leh, lama betul tak jumpa, Alhamdulillah pengajian Sarjana mereka berjalan lancar, itulah rezeki kan, Insyallah aku doakan kalian berjaya. Jam 9 malam, bersama-sama Wan, Dila dan Kak Wani melihat-lihat pesta Temasya Olahraga Tahunan USM, melilau di sekitar gerai. Jam 12 malam aku pulang semula ke Pahang. Sg Nibong-Jalan Duta~

Tiada ulasan:

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...