Tugas


Tak apalah orang nak kata apa, yang penting kita buat kerja kita, kita buat elok elok. Nak cari keberkatan dalam hidup kan. Takut, takut tengah kita leka tak buat kerja betul betul Allah tarik nyawa kita. Ha, bagaimana nak jawab? Dosa kita orang lain tanggungkah?

Ya lah, ya lah aku faham. Aku pun tak serba bagus. Tapi, aku berusaha untuk menjadi bagus. Bagus kan, kan.


Sikap memandang enteng benda kecil, lama lama hal yang senang pun kita tak tahu buat sebab kita ingat selama ni kita cukup bagus. Ya lah, dah sombong sangat dengan tugasan tu. Jadi, semuanya main ubah ubah tanpa melihat dan menganalisis situasi sebenar, yang penting ada laporan akhir. Sedangkan, hanya bagus mengubah data, tapi tak bagus dalam berfikir.

Tak senang hati kawan, tak senang. Tengoklah sekejap duit kita tu mengalir, sebab dah sah sah tak berkat. Buat tak betul. Main pusing pusing sesuka hati.

Pengalaman, pengalaman, semuanya bermula dengan sikap kita sendiri.

:)

2 ulasan:

kamilah berkata...

may allah bless u dear...

syahidah berkata...

insyaallah

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...