Perlu usaha lagi

Semalam, singgah bank Islam sebelum bertolak ke Karak, tak semena-mena aku gagal mengawal gear, lalu kereta terdorong ke hadapan. Bumper kanan hadapan habis. Mujur fog lamp masih dalam keadaan baik. Cuak sungguh. Kebetulan berjumpa Kak Zara di tempat letak kereta. Adalah juga orang yang datang membantu menurunkan tahap gelabah ni.

Cadangnya nak tolong masukkan duit yuran sekolah Akmar, tapi lain pula jadinya. Patutlah rasa tak sedap hati sahaja dari pejabat lagi. Rasa nak tak nak balik Karak. Tapi, duduk rumah sewa pun tak tahu nak buat apa, cabut balik Karaklah apa lagi.

Pagi tadi dah hantar MMS kat De, tunjuk bahagian yang rosak. Bahaya betul. Tersalah gear. Habis.
Esok, nak tak nak teruskan sahaja niat ke Raub semula, esok kerja. Adalah hikmahnya tiap-tiap kejadian tu. Terfikir juga hendak ke Kuala Lumpur sebenarnya hari ni.

Rupa-rupa terhalang, ya kita hanya merancang, Allah yang menentukan. =)

Tunggu gaji baru hantar bengkel, budget lari da~Rumah sewa pun mahu bayar da~

Syahidah,
Kg Tok Muda.

3 ulasan:

n.a.d.i.a.h berkata...

experience is the best teacher

syahidah berkata...

yup, agree..

Cik ECah berkata...

syida...bli kete ape..ati2 bwk kete tu..huhu

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...