Baik

Ya, semua orang pun mahu jadi baik. Kau pun mahu jadi baik, aku pun mahu jadi baik. Jadi, jom sama-sama jadi baik. Kau dan aku berbeza? Aku boleh faham tentang kau. Sila hormat pendirian masing-masing kerana aku mahu jadi baik.

Bukan bulan Ramadhan pun dah habis cerita pasal orang lain, jika bulan Ramadhan pun masih tak dapat buang sikap makan daging saudara sendiri, apa guna kita berlatih menahan pelbagai dugaan dalam bulan Ramadhan. Bukan bulan Ramadhan kau kata ada syaitan mencucuk. Masalahnya bulan Ramadhan sudah dijanjikan diikat anasir-anasir itu.

Apa guna kita berpuasa sekadar menahan lapar dan dahaga sahaja. Bulan Ramadhan lebih daripada itu. Aku kecewa dengan kau, sahabat.

Itu sahaja, salam Ramadhan buat semua.

http://syahidahmahassan.blogspot.com/

2 ulasan:

Cik ECah berkata...

kecewa ngn sape ni...huhu

syahidah berkata...

tiada apalah, aku cuma kecewa dengan semua orang termasuk peringatan untuk diri sendiri, Bulan Ramadhan kan sepatutnya kita taklah buat perkara-perkara yang akan mengurankan pahala puasa, tapi itulah syaitan dah diikat tetapi kenapa kita masih nak mengumpat, nak mengata orang, itu maknanya kita belum menghayati erti bulan Ramadhan yang sebenar, aku nak marah kat diri sendiri jah, aku tak layak nak marah orang lain, heheheh

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...