Bertambah lagi tahun Masihi

Assalamualaikum, 

2013 kian menghampiri, umur juga akan bertambah, apa yang berlalu terus berlalu, sekarang masa beramal, di hadapan harap harap kebaikan menanti.

Apa yang baik dari Allah, semoga kita sama sama muhasabah diri.

Setiap nafas, setiap degupan jantung ini semuanya berlaku dengan izin Allah.

Saya belajar "mengenal Kolumpo" sejak di , =) Terima kasih kerana mengajar saya secara tidak langsung 

Saya belajar "cara berkomunikasi dengan remaja" di , =) Terima kasih kerana mengajar saya secara tidak langsung 

Saya belajar "mencintai al-Quran" di , =) Terima kasih kerana mengajar saya secara tidak langsung
Saya belajar "hakikat pengorbanan" di , =) Terima kasih kerana mengajar saya secara tidak langsung 

Saya belajar makna "ukhwah" di , =) Terima kasih kerana mengajar saya secara tidak langsung 

Saya belajar menyebut "Allah" di , =) Terima kasih kerana mengajar saya secara tidak langsung 

Nafas, degupan jantung, aliran darah,hanya berlaku ,jadi wajarlah kita berlumba lumba mengejar kebaikan, menambah amalan........Allah
 
Nafas, degupan jantung, aliran darah, hanya berlaku , jadi wajarlah kita kurangkan tuit, banyakkan ibadah 

Nafas, degupan jantung, aliran darah,hanya berlaku , jadi wajarlah kita senyum gembira, mempositifkan diri walau apa yang berlaku 

Nafas, degupan jantung, aliran darah, hanya berlaku , wajarlah kita merasakan setiap saat Allah memerhati tiap perbuatan kita 

Nafas, degupan jantung, aliran darah, hanya berlaku , jadi wajarlah kita mengetahui hakikat suatu hari nanti dunia akan lenyap... 

Nafas, degupan jantung, aliran darah, hanya berlaku , jadi wajarlah kita merasakan kekayaan itu juga ujian, Allah.... 

Nafas, degupan jantung, aliran darah, hanya berlaku , jadi wajarlah kita merasakan kebahagiaan itu juga ujian, Allah.... 

Nafas, degupan jantung, aliran darah, hanya berlaku , jadi wajarlah kita tersenyum bahagia Allah tetap juga memberi kita peluang 

Nafas, degupan jantung, aliran darah, hanya berlaku , jadi wajarlah kita saling mengingatkan apa yang baik, menegah apa yang mungkar 

Nafas, degupan jantung, aliran darah, hanya berlaku , jadi wajarlah kita saling membantu sesama Muslim demi keagungan Islam 

Nafas, degupan jantung, aliran darah, hanya berlaku , jadi wajarlah kita terus terusan menuntut ilmu, kerana kita tak pernah sempurna
 
Nafas, degupan jantung, aliran darah, hanya berlaku , jadi wajarlah kita menutup aurat dgn sempurna seperti al-Quran nyatakan 

Nafas, degupan jantung, aliran darah, hanya berlaku ,jadi wajarlah kita bersyukur setiap hari krn masih dapat berbuat kebaikan

Lagi tiga bulan, umurku bertambah lagi, namun, sudahkah aku memanfaatkan umur yang telah pergi meninggalkan diriku.
 
2013, ready for PMR pelajar yang ramai tersebut, sungguh menyeramkan jiwa raga saya,
Saya percaya, saya yakin, saya redha, apa yang Allah telah aturkan itu yang terbaik untuk saya, stay at for 2013

http://syahidahmahassan.blogspot.com/

4 ulasan:

~kamilah~ berkata...

salam,
moga berjaya syida..

syahidah berkata...

hehe, awak komen~ maaf la lama tak jenguk blog awak, heheheh

Cik ECah berkata...

ganbatte syida san :)

syahidah berkata...

ya, cik ecah,huhu

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...