Penuh Makna

Assalamualaikum, =) Alhamdulillah, setelah sekian lama, akhirnya berpeluang juga untuk menaip hari ni. Sekadar mengisi kekosongan waktu. Asalkan yang baik, permudahkanlah Ya Allah. Jika melalaikan, bantu aku perbaiki menjadi lebih baik. Insyaallah, bi iznillah.

 Kelas Matematik, Tingkatan 2, =)

Anak didik, yang selalu buatku ketawa, senyum, sedih dan juga kecewa. Itulah kehidupan. Hafiz Hakimi, Ilyas, Sofi, Imran, Nazirul, Arif, HD, Dz, Syed, Hasif, Azmeer, Safwan, Din, Afiq K, Daus, HO, Meor, Mubin, Muaz, Zuhdi, Afiq G, Hanif, Muhammad, Amir, Razin, Rasydan, Farhad, Farhan, Naseem, Nik, Zikry, Adham, Azhad, Izzat, Farhan R, Shazal, Muhib, Haziq 38 banin

Ameera, Balqis, Chut, Ameenah, Dona, Najwa, Zuhra, Sakinah, Humairaq, Muna, Nadia, Sara, Aishah, Hayatun, Izyan, Fatini, Athirah, Afiqah, Nazihah, Darirah, Fatimah, Anna, Izzah, Farah, Umaimah, Dalili, Syaheerah, 25 banat.

Aku sayang semua orang yang telah, pernah, sedang dan akan menjadi sebahagian dalam hidup, tiada terkecuali, =) Jadi, mereka juga sebahagian daripada hidup aku.

Aku, hmmm, doakan aku, aku mahu menutup aurat, dan masih belajar untuk istiqamah. Aku mahu pelajar aku juga istiqamah dalam kebaikan.

Aku harap mereka semua dapat belajar lebih daripada apa yang diperoleh di sekolah. Aku lebih gembira sekiranya mereka dapat mengenal apa makna kehidupan yang sebenarnya. Tentulah, tidak dapat tidak, zaman remaja adalah zaman paling penting. Waktu puncak, mengenal beza baik buruk, mengenal dunia luar. Dengan kemudahan teknologi yang semakin hari bertambah baik. Pelajar-pelajar aku tidak terkecuali, juga terdedah dengan kehidupan sebegini. Harap-harap tahulah mereka menggunakan untuk tujuan yang baik. Wallahua'lam.

Di Pinggiran Ilmu, letaknya bangunan kelabu yang sebuah itu, aku belajar makna pengorbanan, demi kelangsungan insan. Mereka sangat beerti buatku, =)

Tiada ulasan:

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...