Semangat senior!

Teks : Syahidah Mahassan

Assalamualaikum,

"Tidak sangka cikgu minat menulis," tegur anak muridku di ruang sembang Facebook.

Setelah saya intai blog rakan sekelas atas talian yang lain. Sebenarnya mereka lagi sibuk berbanding saya yang bujang ini. Aduhai, tanggungjawab mereka lebih besar termasuklah guru saya Puan Monalita. Tugas sebagai ibu dan isteri memang banyak. Ini bermakna saya tiada alasan untuk tidak mengemas kini blog. Asalkan ada kesungguhan, disiplin dan minat.

Saya mengenali Puan Monalita buat pertama kali di satu bengkel di Wangsa Melawati. Peserta-peserta bengkel memang ada yang sudah memiliki novel masing-masing di pasaran. Saya sempat berbual dengan beberapa orang peserta. Secara kebetulan, duduk bersebelahan dengan penulis yang sebaya dengan saya, jadi tidaklah segan untuk berbual.

Masa bengkel yang agak terhad, jadi tidaklah dapat untuk mengenali mereka dengan lebih dekat. Mujur ada Facebook, dapatlah juga saya cari mereka. Mahu dapatkan semangat menulis ini, saya perlu lihat status-status terkini mereka di Facebook dan blog mereka. Barulah ada idea. Baiklah, setakat ini dahulu ya.

Jumpa lagi!

Tiada ulasan:

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...