Surat 1 Malaysia

Teks : Syahidah Mahassan
Gambar : Carian Goggle



"Cikgu, cikgu jadi masuk pertandingan tu?" Saya bertanya kepada Cikgu Hafliza.

"Semalaman saya tak tidur siapkan surat tu," balasnya. Tak sangka juga saya cikgu Geografi di sekolah saya juga mempunyai minat menulis.

Isunya yang perlu dibincangkan dalam surat tersebut bagi kategori dewasa ialah isu pencerobohan di Lahad Datu. Sukar juga mencari bahan sokongan untuk dijadikan isi penulisan. Peserta perlu menulis surat kepada Perdana Menteri Malaysia dan mengupas isu ini dari sudut pandang seorang rakyat.

Saya menerima sijil penyertaan agak lewat berbanding Cikgu Hafliza. Walaupun nama saya tidak tersenarai sebagai pemenang, saya tetap gembira. Hadiah pertama dimenangi oleh Anis Amelia dari Lumut, Perak. Boleh dikatakan inilah pertandingan menulis yang pertama buat saya. Apa pun, saya tetap perlu terus berusaha untuk mahir dalam bidang ini.

Saya harap dapat terus belajar lebih banyak skil menulis dengan baik. Tentulah tidak rugi, anggap sahaja ia sebagai latihan menulis. Cadangnya mahu muat naik gambar, tetapi tidak berjaya. Penggunaan telefon bimbit memang terbatas. Masalah juga ya tiada komputer riba ni. Bersyukurlah boleh juga menaip Syahidah!

http://syahidahmahassan.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...