Pengaruh

Teks : Syahidah Mahassan
Gambar : Carian Goggle



"Cikgu, nak button badge Rab1a macam Afiq tu," minta Amirul Aiman usai saya keluar dari kelas 2 Hafs. " Cikgu bagi Afiq. Saya nak juga."

"Mana cikgu nak cari ya. Itu masa cikgu pergi konsert amal Rab1a di Bangi tahun lepas," balas saya kepada Amirul Aiman.

"Cikgu juallah. Saya nak beli," katanya lagi sambil mengekori saya yang mahu ke bilik guru.

Peristiwa di Mesir bukanlah cerita biasa-biasa, tetapi melibatkan suatu sistem pemerintahan yang terlalu lama dipegang oleh pemimpin yang sama. Pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia dari sekolah ini ramai juga yang ke Timur Tengah. Mereka mengambil jurusan perubatan, pengajian Islam seperti Takhasus Qiraat dan sebagainya. Ada juga pelajar lepasan Penilaian Menengah Rendah yang ke sana dengan pembiayaan sendiri bagi mendalami bidang pengajian Islam di sekolah khas.

Biasalah apabila ada senior-senior yang berada di Mesir, Jordan dan Abu Dhabi, pelajar junior tentu sahaja mendapatkan informasi terkini daripada sahabat yang sedang menuntut ilmu di sana. Dalam masa yang terdekat ini pun, ada dua orang pelajar banin (lelaki) yang akan ke sana iaitu Nickdzul dan Amir Zakwan yang baru berumur 16 tahun. Saya sangat berharap mereka dapat mengutip ilmu pengetahuan sebanyak-banyaknya di bumi anbiya' tersebut.

Insya-Allah, saya percaya ibu bapa pelajar ini hanya mahu yang terbaik buat anak-anak. Nick dan Amir pula saya tahu mereka dapat menjaga diri masing-masing. Saya mendoakan yang terbaik untuk mereka.

http://syahidahmahassan.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...