Cerpen Mawar (Majalah Wadah Siswa)

Teks : Syahidah Mahassan
Gambar : Koleksi peribadi


Alhamdulillah, cerpen saya yang berjudul "Mawar" akhirnya tersiar juga di majalah Wadah Siswa bilangan 20. Cerpen empat muka surat ini adalah olahan saya sebagai seorang guru di sekolah menengah. Peristiwa pelajar senior di asrama yang mempunyai konflik dengan guru di sekolah.

Ini cerpen pertama saya, hasil didikan Puan Monalita Mansor dan ahli kelas Kelas Asas Blog dan Penulisan Kreatif. Saya yang berijazah dalam bidang sains ini tidak pernah mengikuti kelas penulisan secara formal. Bengkel penulisan pertama saya juga banyak membantu. Saya jadi terkenang kembali saat saya mengikuti program selama dua minggu di utara tanah air. Itulah kali pertama dan kali terakhir saya berkesempatan bertemu dengan arwah Ustaz Azizi Abdullah di Yan, Kedah.

InsyaAllah mereka mengubah persepsi saya terhadap bidang penulisan.

Saya berharap, saya tidak menulis untuk diri sendiri. Menulis demi agama dan kebenaran. Sebaiknya, dengan niat untuk mengajak orang ke arah kebaikan.

http://syahidahmahassan.blogspot.com/

2 ulasan:

monalita mansor berkata...

alhamdulillah. Semoga perjalanan dalam bidang penulisan disuntik dengan pengetahuan sains memberi manfaat dalam menegakkan dakwah melalui tinta.

syahidah berkata...

Ya, penulisan yang bermanfaat. =)

Kenangan kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...